Voor wie meer wil dan een A-merk is er AA-team..

Meerdere merken en of private label van 100 tot 1.000.000

Vooral met een ijzersterk merk – of meerdere merken onder één dak, maar ook voor (tank)kaarthouders, fleetowners en leasebedrijven, ontstaat al snel de behoefte aan één nummer voor schade, pech of andere gebeurtenissen. Voor de gestrande klanten versterkt dit natuurlijk de binding met uw bedrijf en of organisatie, maar tegelijkertijd heeft u de regie in handen en ‘real time’ inzage. Door het verstrekken van een eigen pas met een uniek alarmnummer wordt er altijd opgenomen met uw naam. De pas is desgewenst in eigen beheer te printen. De telefoonlijn kan op door u gewenste tijden doorgeschakeld worden naar uw eigen bedrijf zodat u zelf de assistentieverlening kunt coördineren en of uitvoeren. Uiteraard kan assistentieverlening van voertuigen ook via ons algemene alarmnummer verlopen.

Één loket voor afhandeling van pech- en schadehulp

AA-team stelt de klant centraal en houdt het overzichtelijk voor iedereen: één loket voor pech, berging en vervangend vervoer is de efficiëntste oplossing.

Buitenlandhulp

Er wordt hulpgeboden in meer dan veertig Europese landen en op de AA-team alarmcentrale spreekt men Nederlands. Europahulp geschiedt in samenwerking met de AvD, Automobilclub von Deutschland (sedert 1899).Hun werkwijze sluit naadloos aan bij die van AA-team. Het klantenbelang staat voorop (denken en handelen vanuit de gedachte van de klant) Kwaliteitbewaking, een snelle opname van de telefoon, een korte aanrijdtijd naar de locatie van het gestrande voertuig, een ruime keus uit vervangend vervoer.

Altijd naar eigen werkplaats of naar keuze

AA-team heeft heldere afspraken met haar lokale assistentieverleners: het voertuig met pech (gestrand vóór 17.00 uur) gaat – desgewenst – de volgende werkdag al op transport. Dit betekent voor u een aanzienlijke besparing op vervangend vervoer en door de optimale transportcombinaties ook nog eens een aanzienlijke besparing op transport.

Eigen personeel op de snelweg???

RijksWaterStaat (RWS) heeft richtlijnen opgesteld voor de Eerste Veiligheidsmaatrgelen bij Incidenten (EVI)  op (auto)snelwegen. De ervaring heeft inmiddels geleerd dat garages – die zelf de eigen klanten met pech willen helpen –  vaak niet in het bezit zijn van het EVI certificaat. In goed overleg met het garagebedrijf worden er dan afspraken gemaakt met één of twee regionale assistentieverleners, die wel in het bezit zijn van het EVI certificaat en waarmee de garage vervolgens ook nog afspraken kan maken voor hulp op maat.

Uitgebreide managementinformatie

Door de koppeling van het AlarmPlatform met de database heeft de opdrachtgever zelfs  “real time ‘inzage of er een gesprek
bezig is en of hoe een melding afgehandeld is. Is de melding niet gelukt dan kan de opdrachtgever exact zien waar het voertuig staat, of er vervangend vervoer is ingezet en of de eindbestemming al bekend is.

Software koppelingen

Dubbel invoeren behoort tot het verleden. AA-team heeft een component ontwikkeld waarmee uw eigen database gegevens één op één doorgezet kunnen worden naar de database van AA-team. Dit kan met vaste intervallen, maar ook handmatig. Online invoeren door zowel hoofdkantoor als de filialen behoort eveneens tot de mogelijkheden. Voordeel voor de filialen is, dat zij direct de verkochte occasions kunnen activeren en een certificaat of pas uit kunnen printen. Het hoofdkantoor heeft online overzicht in alle filialen.

Bonus malus toepassing. Tot 75% no-claim

De laatste 25 jaar is de pechkans 7 x kleiner geworden en wordt pechhulp – zelfs voor particulieren – een beheersbaar risico.
In een onderzoek van de consumentenbond is te  zien, dat de pechkans bij 16.000 km per jaar maar eens in de 12,5 jaar is. Omgerekend zou dat dan eens per 200.000km zijn. Bedrijven die gaan calculeren concluderen  al snel dat ‘niet claimen’ een aanzienlijke besparing op de mobiliteitspassen op kan leveren tot 75%.

Variantpas – duopas

Voor garages die afwillen van de ‘rompslomp’ rond het verstrekken, invoeren en kosten die de mobiliteitspas met zich meebrengt hebben wij de variantpas ontwikkeld. Middels een genummerd drievoudig APK-achtig doorslagformulier vult de garage minimaal de voertuiggegevens, begin- en einddatum in en geeft dit mee aan de klant. De klant kan zich bij AA-team aanmelden als ‘garageklant’ voor de netwerkbijdrage á € 9,95 per jaar. AA-team verzorgt de incasso, pas verzending.
De netwerkbijdrage is speciaal voor klanten die vertrouwen hebben  in hun auto, maar die toch – in geval van nood – dag en nacht terug kunnen vallen op een betrouwbare organisatie. De garage betaalt alleen de daadwerkelijke kosten voor een eventueel pechgeval voor het aangemelde kenteken –bespaart op administratie en de vaste kosten van AA-team en ontvangt aan het einde van het jaar nog een staffelkorting over het aantal aangemelde kentekens waarmee weer de pechhulp gefinancierd kan worden.
Duopas: De klant wordt – net zoals de bij de variantpas – ook geholpen bij pech met andere voertuigen. AA-team biedt aan een gestrande persoon de mogelijkheid om via deze pas gebruik te maken van het AA-team netwerk. Praktisch zodra zij met een aanhanger of een eigen (recreatie)* voertuig met pech komen te staan. AA-team heeft geen beperkingen qua leeftijd van het voertuig of kilometerstanden. De verrekening vindt plaats op kosten van de eigenaar – eventueel op basis van splitbilling –  tegen dezelfde voordelige tarieven zoals afgesproken met u.
*(oldtimer, camper, motorfiets, aanhangwagen, caravan)

Follow-up verzorgen

Indien de garage de volledige klantgegevens heeft ingevoerd kan AA-team de follow-up verzorgen. Zeker nu de APK niet meer synchroon hoeft te lopen met de mobiliteitspas kan dat zeker voor een extra contact moment met de klant zorgen.

Infrastructuur

De infrastructuur bestaat uit een AlarmPlatform met 1000 telefoonlijnen en is ook te gebruiken voor andere doeleinden.
Meldingen worden nu nog via een eenvoudig en vriendelijk keuzemenu gedirigeerd naar de juiste man op de juiste plaats.
Met de bouw van het systeem is al rekening gehouden met de koppeling aan de GSM positiebepaling.
In combinatie met de database en een servicenummer zijn talloze combinaties mogelijk.